HYPOTHEEK STAPPENPLAN

U wilt een woning kopen en bent op zoek naar gedegen – en betrouwbaar hypotheekadvies. Bij Schakel Advies kunt u terecht voor een persoonlijk en onafhankelijk adviesgesprek.

stap 1 Oriëntatiegesprek

  • We bespreken uw wensen en nemen de verschillende hypotheekvormen met u door.
  • U krijgt uitleg over onze producten, onze dienstverlening en de kosten daarvan. Dit staat ook in het dienstverleningsdocument dat u van ons ontvangt.
  • We informeren u over de actuele rentepercentages en doen een inschatting van wat u maximaal zou kunnen lenen.
  • U ontvangt een adviesofferte. Hierin staan de kosten voor het advies dat wij u gaan geven. Dit adviestraject staat in de volgende 3 stappen beschreven.
  • Het is belangrijk dat u de volgende documenten bij u heeft: salarisstrook, pensioenoverzicht, kopie paspoort.

stap 2 Inzicht in uw situatie en wensen

  • We nemen samen uitgebreid uw financiële situatie door.
  • We bespreken in detail uw wensen en de hypotheekvormen die bij uw wensen passen. Ook bespreken we het maximaal haalbare hypotheekbedrag, uw maandbedrag, de risico’s en de voor u passende oplossingen .
  • U ontvangt een adviesrapport over de optimale hypotheekoplossing in uw situatie.
  • We bespreken het adviesrapport met u. Als u zich hierin kunt vinden, kunt u een hypotheekofferte aanvragen.

stap 3 Hypotheekofferte doorspreken

  • Binnen 5 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u de hypotheekofferte. Daarin staan de hypotheekvorm, het totale hypotheekbedrag het rentepercentage, uw maandbedrag, de rentevaste periode en de voorwaarden.
  • Wij maken een afspraak om de hypotheekofferte met u door te nemen.
  • Is alles duidelijk en naar wens? Dan heeft u nog een aantal dagen om de hypotheekofferte te tekenen.

stap 4 Offerte tekenen

  • U heeft de hypotheekofferte getekend en naar ons teruggestuurd of afgegeven.
  • De getekende offerte is 3 maanden geldig. U heeft nu 3 maanden om de hypotheekakte te ondertekenen bij de notaris.
  • Voordat u naar de notaris gaat, moet u een aantal dingen doen:- documenten opsturen (in de hypotheekofferte staat welke documenten wij nodig hebben)- verzekeringen regelen (bijvoorbeeld een opstalverzekering of overlijdensrisicoverzekering), ook dit kunnen wij voor u verzorgen.- een bankgarantie regelen als de verkoper daarom vraagt.

stap 5 Naar de notaris

  • Samen met de notaris zorgen we ervoor dat de woning op het juiste moment betaald wordt.
  • Na ondertekening van de hypotheekakte en de transportakte bij de notaris bent u eigenaar van uw nieuwe woning. Gefeliciteerd!
  • Betaalt u de woning voor een deel met uw eigen geld? Vraag uw notaris wanneer hij dit geld uiterlijk op zijn rekening moet hebben.

stap 6 Eigenaar van de woning

  • Nadat alles is afgehandeld bij de notaris, ontvangt u een brief. Daarin staat belangrijke informatie over uw hypotheek. Bewaar deze brief goed.
  • Heeft u een bouwdepot? U krijgt dan formulieren waarmee u de rekeningen, van bijvoorbeeld de aannemer, kan betalen.

stap 7 Betalen voor uw hypotheek

  • In de offerte staat het bedrag dat u per maand betaalt voor uw hypotheek.
  • De geldverstrekkende partij (bank) schrijft het geld automatisch van uw rekening af.

stap 8 Uw hypotheek onderhouden

  • Uw situatie kan veranderen. Neem dan contact met ons op.
  • Wij brengen uw situatie samen met u in kaart en kijken wat er mogelijk is. Zo sluit uw hypotheek altijd aan bij uw situatie en wensen.

Nieuws

18-10-2017
Concurrentiebeding blijft overeind bij opzegging in proeftijd

Een concurrentiebeding ... lees meer

18-10-2017
Invoer (bijna) nieuwe auto

Voor de berekening van de ... lees meer

Meer nieuws